• gangstah
  • lillasyster
  • hjälp
  • dansen
  • Finns det något orakel där ute till mig?

    Om tankarna är förvridna och alldeles för långt bort för att nå. Är det då rätt att skjuta dem ännu längre bort? Tills de trillar över kanten och aldrig mer återvänder?
    För om det trassliga nystan inte är möjligt att reda ut är det kanske inte ens värt ett försök?
    Men om det inte är värt ett försök, betyder det att ett försök inte är gjort. Och hur vet vi då att det vore förgäves?
    Heter det att ge upp?
    Men bara att jag skriver det här, betyder att jag tänk tankarna och till och med låtit dem glida ut över tangentbordet och färga datorns vita duk. Då är energin redan spilld och vem vet vad den säger i sin ensamhet? Borde jag fortsätta eller törsta ut helt och hållet?

    Hmm finns det inget orakel man kan gå till och be om råd? Eller kanske maila till? ;) Någon som kan adressen?

     

     

    Tanken vore så vacker utan spackel/Madelene


    Kommentarer
    Blogg listad på Bloggtoppen.se

    Varsågod:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    Har du blogg?:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0