• gangstah
  • lillasyster
  • hjälp
  • dansen
  • plugga på distans?

    "Jag läser gymnasiet helt på distans. Bor i stockholm men läser på korrespondensgymnasiet i Torsås. Torsås ligger i Kalmar, jag har läst hos dom i ett år men aldrig behövt åka dit. Alla prov görs via webcam och mikrofon med en lärare och man väljer själv när man vill göra dom. Man får hem alla läroböcker och läser kurserna via en välplanerad hemsida där all info och "uppdrag" finns. Med varje ämne får man även en bok som specifikt förklarar hur man ska dela upp pluggandet, vilka sidor som ska läsas och vad man ska kunna. Tempot får man bestämma själv - en tjej gick tydligen hela gymnasiet på tre månader. Jag bytte skolan mitt i en termin efter halv tvåan. Allt gick väldigt lätt"

    - Läs var som helst i världen, när som helst på dygnet, när som helst på året. Du kan själv bestämma i vilken ordningsföljd du läser kurserna och hur många kurser du skall läsa samtidigt.

    Kommentarer
    Blogg listad på Bloggtoppen.se

    Varsågod:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    Har du blogg?:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0