• gangstah
  • lillasyster
  • hjälp
  • dansen
  • SOMLIGA GÅR MED TRASIGA SKOR

    Somliga går med trasiga skor
    säg vad beror det på?
    gud fader som i himmelen bor
    ville väl inte ha det så?
    Gud fader som i himmelen bor,
    blundar och sover sött.
    Han borde plåstrat om sina trasiga skor,
    innan han blev gammal och trött
    
    Vem bryr sig om hur dagarna går
    de vandrar som dem vill.
    Se bara till att gömma dina sår,
    de finns där fastän du inte vill.
    
    Karma säger att nån annan ska ärva din stol
    det kan du inte rå av
    Men du känner varken regn eller sol
    nere i din mörka grav 
    
    vem bryr sig om hur nätterna far
    jag bryr mig inte alls
    Bara jag slipper visa mina variga sår
    När du kysser mej längs min ömma hals
    
    Jag är en tvivelaktig figur.
    Duger ej mycket till.
    Bakom ett hörn står misslyckan på lur.
    Han ser mig fastän jag inte vill.
    
    Somliga går med trasiga skor,
    tills de har slutat gå.
    Djävulen som i helvetet bor
    är han nöjd då? / Madelene

    Kommentarer
    Blogg listad på Bloggtoppen.se

    Varsågod:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    Har du blogg?:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0