• gangstah
  • lillasyster
  • hjälp
  • dansen
  • I'M LOST IN THIS DREAMS, I NEED YOU TO HOLD ME




    Ted Gärdestad säger att himlen är oskyldigt blå, och morfar lovar att solen skiner på både ond och god.
    Men jag själv säger att alla är lika mycket värda, och det är aldrig ens fel att två träter. Så vem ska vi skylla när vinden viner?

    För det är inte mer än mänskligt att göra fel. Så när du i ungdomens dagar blir utpekad gör du inte mer än rätt i att peka tillbaka. Lite som att du ska behandla andra som du själv vill bli behandla. Om du är människa det vill säga. Det är den fyrkantiga och opersonliga modellen. One-size tröjan som är menad att passa alla tvåbenta filurer som du och jag så generöst delar denna jorden med.
    Själv vill jag ha en helt egen måne där ute i den mörka rymden. Dit vill jag flyga så omänskligt det bara går, och andas den oandningsbara luften kring min måne. Inte för att vänta på att mina våta kinder ska torka, eller för att glömma någon som redan glömt mej. Utan för att få vara så icke människa som jag bara kan för en liten stund.
    "Jag vill sitta på min måne och göra vad jag vill , där stannar jag tills allting ordnat sig."
    Tänk att få sväva till en plats utan dödliga människor, där du slipper vända den andra kinden till om de felar så som männskliga människor gör. Att få lyssna på Fever Ray's märkliga When I grow up låt, och bara breda ut dina vida vingar över himla valvet.

    Förmodligen upp emot 200 människor krävdes för att totalt lura allas våran Leonardo DiCaprio i filmen Shutter Island, och en enda kille har ensamt vänt upp och ner på hela min värld bara i sommar.
    Så hur mycket krävs för att förändra en annan människas liv? Eller hur många andra människor krävs?
    Hur mångas människor skulle krävas för att lura mej igen, nu när jag precis härdat, tills att jag tror att jag faktiskt kan flyga och att jag faktiskt har en egen måne som skulle möta mej halvvägs?

    Så innan jag hoppar ner från eiffeltornet, planterar blommor för kärlekens skull, börjar drömma om sol vind och vatten, eller gör nånting annat mänskligt (felar kanske?) så kan vi väl prova?



    Lura mej. Lie to me baby / Madelene


    Kommentarer
    Blogg listad på Bloggtoppen.se
    Postat av: nenne

    dina texter är underbara hjärtat! och du vet att hag bara är ett telefonsamtal bort <3

    2010-08-03 @ 22:47:54
    Postat av: Madelene

    tack och tack. Jag är mycket mer tacksam än jag kan beskriva. Detsamma! <3

    2010-08-03 @ 23:40:10
    URL: http://vicktigt.blogg.se/
    Postat av: anonym

    du, vad fick du för betyg nu i somras första gången i gymnasiet?

    2010-08-12 @ 00:15:03
    Postat av: Madelene

    Hm jag skulle egentligen vilja veta vem som frågar. Men jag är en riktig medel måtta, ett typiskt VG barn.

    Why?

    2010-08-12 @ 01:01:43

    Varsågod:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    Har du blogg?:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0