• gangstah
  • lillasyster
  • hjälp
  • dansen
  • "VI HAR INGA KAKOR MEN MUF- FINNS"


    Full fart!
    Mamma och jag har slängt runt på stan, in och ut ur alla möjliga butiker, i nästan sex timmar idag. (Det vankas ju stor kalas i morgon då jag fyller 17). Och nej 17 är typsikt en sådan ålder som man, eller iallafall jag, inte hurrar så högt för. Det känns lixom som en jobbig mellan ålder - nästan framme men ändå så långt ifrån.
    Men å andra sidan så är paket, muffins kalas och släkt träff inte fy skam heller!


    Japp, muffins kalas var ordet. Och just nu, mitt uppe i baket, skulle vi kunna dränka hela Södervägen med muffins om vi bara bråttade oss fram till dörrar och fönster och lyckades öppna dem. . .


     

    Men eftersom att jag och mamma trivs med våra spisvarma kinder och rosa förkläden på vår trånga yta mellan bakbänken, ungnen och datorn, bland alla olika sorters mjöler och socker så slipper ni uppleva den fruktade muffins tsunamin.
    Eller "slipper" föresten? Snarare missar! ;)

    _______________________________________________________________________________________



    Två socker bagare / Madelene

    Kommentarer
    Blogg listad på Bloggtoppen.se

    Varsågod:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    Har du blogg?:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0