• gangstah
  • lillasyster
  • hjälp
  • dansen
  • skrik, panik och BAJSUNGAR i poolen

    Hej igen alla bloggläsare!
    Jag (+lillayster+kompis) pallrade oss ner till simhallen för en lugn simtur. Brukar tycka om att sträcka ut kroppen i det varma vattnet i lugn och ro MEN när vi slår upp dörrarna till den blå basängen möts vi av skrikande ungar, oroliga mammor och irriterade pappor, ja det var MINST 60 stycken där inne! (jag räknade faktiskt!)
    Små ungar i simskola,
    större ungar på simträning,
    självmords benägna tonåringar som snorklar under feta tanter,
    skäggiga gubbar som långsamt puttrar fram och blockerar hela vägen,
    fläskiga mammor på motionsbanan som vinkar till sina fula ungar på andra sidan avspärrningen,
    skrikande småbarn som försöker förmedla till sin spralliga förälder att de avskyr att bli dränkta under vattnet,
    nöjda tjockis-barn som sitter på kanten som strandade valar och ler efter att förmodligen ha kissat i basängen,
    panikslagna simvakter som försöker hålla allas huvuden över ytan,
    dumma ungdomar som gör bomben över hela kalaset och startar varsin liten flodvåg,
    och mitt ibland alla simmar jag med min fina sminkning och avancerade håruppsättning. (Herre min skapare har Knivsta borna ingen respekt för en fåfäng motionär?! )

    Bättre lycka nästa gång eller vad säger man?


    Kärlek

    Kommentarer
    Blogg listad på Bloggtoppen.se
    Postat av: Malin

    Klockrent underbart inlägg =)

    2009-11-16 @ 21:34:18
    URL: http://malinkansy.blogg.se/

    Varsågod:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    Har du blogg?:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0