• gangstah
  • lillasyster
  • hjälp
  • dansen
  • CAN YOU GET TO YOURE FUTURE IF YOURE PAST IS PRESENT?







    Kan någon räcka herr kärlek än käpp? Han kan inget se och behöver hjälp av Mr ytlig. Men hälsa honom att trä på sina silkes handskar innan så att ädelheten inte smittar ner honom!
    __________________________________________________________________________________

    Själv ska jag spara mitt förflutna hemma medan jag rusar iväg till framtidens fåfänga famn.
    Jag ska lära dej att ta till vara på nuet och du ska hjälpa mig att inte fastna på vägen.
    Vi ska hjälpa varandra att ta det som det kommer och bära den ömtåliga lilla manick som vi kallar tid inuti våra blödande kroppar.

    Hälsa den lilla flickan på stranden, vars hand kramar om hennes blödande hjärta, och vars blick inte kan slitas från det gapande hålet i bröstet, att hon ska följa med in i framtiden och lämna det förflutna i det tidlösa havet.

    Hälsa mannen med de trasiga skorna, vars hem ligger och vilar i de tunga kassarna han bär i händerna, vars dotter hänger livlöst i babyselen som han inte förmår ta av sig, vars förföljare har varit de skrikande gamarna allt sedan lie mannen förbannade honom för evigt, att han ska mata dem med sitt förlutna och springa in i verkligheten med oss.

    Hälsa mannen på korset, vars huvud slitits sönder av de ilskna törnen, vars händer inte förmår att knäppas och be om hjälp därifrån, vars öppna blodkärl torkar ut i det bländande solskenet, att nu är det dags att vi flyger mot framtiden.

    För ingen vill väl riskera att gå miste om sina stackars tår efter att andra stått uppå dem i ett helt liv?
    Skäms på dej ditt snälla fanskap!


    Mot framtiden / Madelene


    Kommentarer
    Blogg listad på Bloggtoppen.se
    Postat av: idaaa

    Hallå tjejen!

    Måste säga att dina texter är sjukt fina och man kan verkligen förstå hur du menar! Keep going säger jag bara! puss <3

    2010-05-18 @ 22:11:39
    URL: http://ingaproblems.blogspot.com

    Varsågod:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    Har du blogg?:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0